niedziela, 28 października 2012

Jak wykorzystać wizerunek społeczności w promocji Twojej marki? Podsumowanie IV konferencji PR for Business


Dnia 26 października 2012r. w Auli Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu odbyła się IV Konferencja PR for Business, będąca częścią spotkań specjalistów z branży Public Relations i marketingu z wielkopolskimi przedsiębiorcami oraz kadrą zarządzającą organizacji, aktywnie wspierających biznes. Temat Konferencji - Wykorzystanie potencjału społeczności w komunikacji Twojej marki - nawiązywał do możliwości, jakie oferują media społecznościowe. Występujący prelegenci przedstawili różnorodne sposoby wykorzystania social media, które wywołały duże zainteresowanie oraz żywą dyskusję uczestników.

Spotkanie rozpoczął pan Wojciech Ławniczak, doradca biznesowy, specjalizujący się w obszarze business to business. W swoim wystąpieniu „Usługi a social media” podjął temat wdrożenia nowoczesnych rozwiązań marketingowych m.in. w firmach rodzinnych.  Pan Wojciech przedstawił argumenty świadczące o tym, że social media z powodzeniem mogą pomóc firmom uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku oraz zbudować pozytywne i silne więzi z klientem.

Po krótkiej przerwie odbyła się prelekcja organizatora konferencji - agencji Commercial Communications. Prelegenci – Arkadiusz Szczepański, Dyrektor Generalny i Michalina Czerwińska, Account Manager - zdecydowali się odpowiedzieć na pytanie, czy social media spełniają oczekiwania małych i średnich przedsiębiorstw. Na podstawie wywiadów, zrealizowanych z  przedstawicielami kadry zarządzającej MŚP, omówili tematykę funkcjonowania MŚP w social mediach w różnorakich aspektach –w kontekście powodów, dla których małe i średnie przedsiębiorstwa korzystają z mediów społecznościowych, korzyściach, jakie z tego powodu wynikają oraz trudnościach, jakie mogą tam napotkać. Odpowiedzieli także na pytanie, jak obecność w social media wpływa na bezpośredni kontakt z klientem.

Trzecie wystąpienie należało do dr Anny Miotk, Dyrektor Rozwoju Biznesu NewsPoint, która wprowadziła uczestników w tajniki monitoringu social mediów. W trakcie swojego wystąpienia, pani Anna wyjaśniła także jak skutecznie zebrać wyniki i udowodnić klientowi, że aktywność w social mediach ma sens.

Duże emocje wzbudziło wystąpienie pana Boguslawa Feliszka, założyciela i własciciela Pressence Public Relations, który w swoim wystąpieniu postawił na  dialog z uczestnikami. Nawiązując do Sherlocka Holmesa, pan Feliszek - specjalista z zakresu komunikacji kryzysowej - wprowadził uczestników Konferencji w temat ochrony reputacji online, co wywołało żywą dyskusję.

Przedostatnim prelegentem konferencji był dr Jacek Trębecki, wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym oraz współwłaściciel agencji Prelite. Przedstawil on wyniki badań na temat roli i wykorzystania social mediów oraz ciekawe spojrzenie na możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji wewnętrznej. Konferencję zakończyło krótkie wystąpienie pani Anny Fedorczuk, pełniącej funkcję Prezesa Zarządu Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych.

Po części wykładowej odbył się lunch biznesowy, będący doskonałą okazją do integracji uczestników konferencji, nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz wymiany doświadczeń. Wyśmienite sushi serwowała restauracja Matii Sushi – jeden z pierwszych lokali w Poznaniu, serwujących kuchnię azjatycką, wielokrotnie nagradzany tytułem najlepszej restauracji sushi w Wielkopolsce.

Organizatorom IV Konferencji PR for Business udało się osiągnąć wyznaczony sobie cel – stworzenia okazji do poszerzenia wiedzy na temat wykorzystania social mediów wśród przedstawicieli lokalnego biznesu oraz umożliwienia merytorycznej dyskusji i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami konferencji.

Aleksandra
Michalina