poniedziałek, 1 października 2012

Pomyśl

Czy kiedykolwiek zetknęliście się z przypadkiem cyberbullyingu? Czy dodaliście do znajomych, kogoś, kogo nie znacie? Czy ktoś poznany w sieci zadawał Wam pytania, naruszające Waszą godność i bezpieczeństwo? – te i inne pytania zadaliśmy nastolatkom podczas lekcji wychowawczej w Gimnazjum nr 4 w Zespole Szkół Łączności im. Mikołaja Kopernika w Poznaniu, gdzie udaliśmy się na zaproszenie taty jednej z uczennic. Lekcja, którą przeprowadzał nasz zespół, dotyczyła identyfikacji obszarów zagrożeń w Internecie – związanych z social media, z komunikacją z innymi za pomocą narzędzi internetowych oraz kwestiami anonimowości i bezpieczeństwa.

Podczas 45-minutowej lekcji rozmawialiśmy z młodzieżą na temat ich doświadczeń, związanych z powyższymi tematami oraz pokazywaliśmy przykłady ciekawych case’ów kampanii społecznych. Byliśmy pod wrażeniem wiedzy nastolatków, ich umiejętności poruszania się w środowisku internetowym oraz świadomości związanej z identyfikacją zagrożeń. 

Przeprowadzana przez nas lekcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony innych szkół, również spoza naszego województwa. To stało się kanwą do opracowania zarysu kampanii społecznej. „Pomyśl” – to nazwa i claim kampanii na temat bezpieczeństwa w sieci, przygotowanej przez Commercial Communications. Jej celem będzie szerzenie wiedzy na temat zagrożeń, na jakie dzieci i młodzież mogą natknąć się podczas surfowania w Internecie. 

Pomyśl – zanim zapostujesz, opublikujesz bądź zrobisz jakikolwiek inny ruch w Internecie – a będziesz bezpieczny. 

Na sam koniec jeden z case'ów, który pokazaliśmy podczas lekcji: