Na czym polega PR wewnętrzny, jak
zarządzać zespołem i gdzie znaleźć biznesowy złoty środek – to tylko niektóre z
zagadnień, o których dyskutowano podczas trzeciej już konferencji z cyklu „PR
for BUSINESS”. W spotkaniu, zorganizowanym przez firmę Commercial
Communications, wzięli udział przedsiębiorcy z Poznania i całej Wielkopolski.
„PR for
BUSINESS” to cykl konferencji, który na stałe wpisał się w kalendarz spotkań
branży Public Relations. W krótkim czasie spotkał się z ogromnym
zainteresowaniem obecnych i przyszłych praktyków biznesu i zarządzania. W
poprzednich edycjach prelegenci przedstawiali tematykę związaną z marketingiem
terytorialnym i komunikacja kryzysową. Tym razem kilkudziesięciu uczestników
spotkało się z praktykami komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwach.
A ta,
jak przekonują prelegenci, jest podstawą dobrego zarządzania przedsiębiorstwem.
– Dobra komunikacja wewnętrzna jest podstawą sukcesu każdej organizacji – uważa
Anna Fedorczuk, prezes Wielkopolskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych. Jej
zdaniem już młodzi przedsiębiorcy powinni zwrócić szczególną uwagę na dobrą
współpracę z zespołem. – Dlatego cieszę się, że w konferencji wzięli udział młodzi ludzie. To daje
nadzieję, że dobre praktyki w zakresie Public Relations będą upowszechniane.
Uczestnicy spotkania z
zadowoleniem komentowali inicjatywę Commercial Communications. – Jestem
właścicielem małej firmy, ale do tej pory nie zdawałem sobie sprawy, jak ważna
jest dobra komunikacja między pracodawcą a pracownikiem – uważa Marek Zięc,
przedsiębiorca z Konina. A jak sam przyznaje, zła atmosfera między szefem a
pracownikiem odbija się na kontaktach z klientami. – Szkoda, że spotkania z
praktykami są organizowane tak rzadko. Mam nadzieję wziąć udział w kolejnej
konferencji „PR for BUSINESS”. Taka konfrontacja szerokiej wiedzy prelegentów i
własnych doświadczeń jest bardzo interesująca – dodał.
Według
prelegentów duże zainteresowanie konferencją pokazuje, że nadal brakuje
informacji i narzędzi jak dobrze pracować w zakresie Public relations. – Jestem
przekonany, że takie spotkania dają możliwość samodzielnej oceny sytuacji we
własnych firmach, czego dowodem były dyskusje kuluarowe i bardzo żywe reakcje
na tematy związane z PRem wewnętrznym – uważa Arkadiusz Szczepański, dyrektor
generalny Commercial Communications.
Zdaniem długoletniego praktyka
Public relations sukcesem konferencji „PR for BUSINESS” jest ogromne
zainteresowanie ze strony młodych ludzi, startujących dopiero na biznesowe
wody. – To kolejny dowód na to, że Wielkopolska nie bez przyczyny uważana jest
za region przedsiębiorczy – uważa Arkadiusz Szczepański.
Kolejna konferencja z cyklu „PR for BUSINESS” już w lipcu.
Dawid